Wednesday, December 29, 2010

UNTUK SEMUA DAN YANG TERISTIMEWA

aku bermonolog bkn sebab hobi. bermonolog kerana melepaskan apa yang tersekat di terowong gelap. benar aku seorang yg nakal atau lg tepat jahat. benar aku berwatak antagonis. tp jauh didalam aku seorang yg lembut hati. benar aku seorang yg keras hati. tp hati aku senang lembut bile org ckp sori. benar aku bermain dgn byg2 dan adakala bayang2 tu dpt aku sentuh seperti menyentuh jasad yg bernyawa. benar aku menaruh harapan pada dia. benar aku menyanygi dia. benar aku cintakan ibu papa,adik2,kwn2 dan dia. 

adakala monolog itu bgs sebagai penenang jiwa. adakala ia membawa duka. aku benci bile org menyentuh isu agama. walaupon aku masih lg jahil mengenai agama. tp aku sentiasa meyuluh jln aku dengan cahaya keimanan agar aku tidak tersesat dlm gelap dunia. masih wujudkan manusia yg cintakan agama melebihi dunia? 

wajarkah aku sebagai seorang khalifah di bumi ALLAh ini merelakan perkara mungkar yang dilakukan oleh yakjuj dan makjuj yg bertopengkan manusia?? tidak wajar bukan. Omongan tanpa di lapiskan usaha tidak membuah kn hasil. itu yg aku cuba hindarkan.

wajarkah aku menderhakai ibu papa aku semata2 aku rase aku sudah berjaya mengecapi hasil titik peluh aku?? sudah tentu tidak. mereka memayungi aku dengan kasih sayang dan kelembutan. Ya sebagai anak lelaki sulong aku lh pembela keluarga. Aku lh tongkat kepada adik2 aku. Benar aku sayang ibu papa dan adik2 aku. Cuma berat untuk dilafazkan dgn batin. hanya dgn zahir aku mampu tonjolkan. 

Bila kita didampingi kwn2 yg selalu ade ngn kite tentu idop kite sempurna. punya tempat berkongsi segala peristiwa. wujudnya kwn2 bererti kita diperlukan oleh mereka dan juga sebaliknya. kwn2 teman terbaik idop di ranjau ini. cukup indah bersama kwn2. Benar aku syg kalian. kalian yg terbaik aku pernah dampingi

Setiap makhluk diciptakan berpasangan. Benar aku mengharapkan kasih yg tak kesampaian. Berniat untuk memacu si gadis ke arah lebih baik dan aku juga mengharapkan yg serupa daripada si gadis. Benar aku memerlukan dia sebagai teman hidop didunia. terimakah dia?? ah jgn manupulasikan sesuatu bnde itu tnpa kaji selidik. ini fakta. aku rse dier tau aku ckp mengenai dirinya yg sempurna di mata aku dan mungkin dia abaikan apa yg aku suarakan nie. terbangkan prasangka itu di atmosfera. biarkan dia jatuh terhempas di lantai kepercayaan. benar aku makin syg dia selepas peristiwa oktober 2010. Ya dia tau aku syg dia. acap kali aku ckp bnde yg same

No comments:

Post a Comment